Intresseområden sparade.
Tack, din epostadress är nu registrerad.
Nyhet | Hud/Venereologi

Krämers effekt måste kunna bevisas

Det kommer fortsättningsvis att bli svårare för skönhetsindustrin att påstå att deras ansiktskrämer minskar eller tar bort rynkor, om det inte finns vetenskapliga bevis för det
Annons

Det kommer fortsättningsvis att bli svårare för skönhetsindustrin att påstå att deras ansiktskrämer minskar eller tar bort rynkor, om det inte finns vetenskapliga bevis för det. Företaget L’Oreal Sverige blev för ett tag sedan stämt av konsumentombudsmannen för att de gjorde reklam för två produkter som påstods kunna ta bort, respektive släta ut rynkor, uppger Ekot.

Nu har Marknadsdomstolen kommit med sin dom och de anser att reklamen är vilseledande, vilket därmed kan komma att försvåra för liknande reklam framöver.

Annons
Annons

    Källor

  • Sveriges Radio, Ekot - http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4216202

Du har valt bort en eller flera kakor vilket kan påverka viss utökad funktionalitet på siten.